2007年4月6日金曜日

私のスピーチ: チベット



私はチベットのスピーチはよかったと思います。まず、私は*はんぜんとゆっくり話しましたから、分かるのはかんたんだったと思います。むずかしい文を話すのが上手だったと思います。

でも、私はさい後にむずかしい文を話すのはあまり上手じゃなかったと思います。まちがっている文は少ないでしたが、いみを分かります。それから、私のはつおんは日本人のはつおんとおなじじゃありませんでしたが、私のスピーチはよかったと思います。ちょっとこわかったですが、たのしかったです。

はんぜんと - clearly

4 件のコメント:

sato さんのコメント...

チベットの話はとてもおもしろかったです。チベットにはあまりお金持ちがいないですか。どうして家にお金を持って帰るのはあまりよくないと思いましたか。

はつおんが日本人のはつおんとちょっとちがうと思いましたか?じゃあ、日本人のはつおんをたくさん聞いて、まねをしてください。それが一ばんいいれんしゅうだと思います。

まねをする=Mimic

洪小彤 リリー・ホン Lily Hung さんのコメント...

あなたのスピーチは良かったと思います。大きく話しましたから、スピーチを分かりました。そして、おもしろいスピーチです。でも、fluency はちょっと。。。たくさんのれんしゅうがいります。私もです。

キンバリー・パットン さんのコメント...

I would love to comment in Japanese, but my computer isn't cooperating right now. -_-;;
I thought you did really well on you speech- you spoke confidently and enthusiastically. You also chose an interesting topic. The only thing I would suggest is to work on fluency; then again, who in any of the classes doesn't? So, overall, I think you did a great job.

レア・ファンク さんのコメント...

Sorry I will come back and type in japanese when my computer is also not being weird about it. (HM? WEIRD KIM!)

But yes. I enjoyed your speech and thought it was very interesting. I think overall you did a good job of interacting with the audience, etc. I really don't feel fluency should be mention, because at this time in the learning process, we are all working on it, the best we can, and it will just come with more experience.

Good job!